Monday, June 20, 2011

Min eksamen 2011

Nå er jeg ferdig med første skoleår på Kunst & Design. Vi avsluttet året med 1 eksamen, som teller for hele året sammenlagt. Da fikk vi en helt valgfri oppgave, og kunne lage hva som helst. Det er mye vanskeligere enn det høres ut å lage en helt valgfri oppave, blant alle mulige former for kunst og design (Det er mye!), som f.eks: maling, tegning, modellbygging, strikking, hekling, keramikk, sløyd, søm osv. Hvor skal man starte? Jeg startet med å tenke på hva jeg liker å drive med, og hva jeg kunne tenke å ha en utvikling i. Vi fikk litt mer enn en mnd på oppgaven. Valget mitt kom på å lage en kjole inspirert av risterassene i Kina, der jeg var på reise. Jeg ble veldig inspirert av formene, teksturene, fargene og den arkitektoniske oppbyggingen i landskapet, og bestemte meg for å lage en vakker kjole som er inspirert av noen av de elementene.




 










 - Martine

3 comments: